jún. 23, 2018

Online befizetések és a magánegészségügyi felhasználások tartják élen az OTP Egészségpénztárt


Sikeresen zárta az év első öt hónapját, vagyis az úgynevezett Cafeteria-szezont az egészségügyi öngondoskodási piac legnagyobb szereplője, az OTP Egészségpénztár.

Amellett, hogy sikerült stabilizálni a munkáltatói befizetések összegét, közel harmadával, 2 milliárd forint fölé emelkedett az egyéni befizetések összege a január-májusi időszakban. A bővülésben nagy szerepe volt az online csatornáknak illetve a magánegészségügyi költéseknek, melyek fejlesztésére és támogatására az OTP Egészségpénztár, az olyan partnerekkel együttműködve, mint az Affidea, továbbra is nagy hangsúlyt fektet.
Egyre többen, egyre többet tesznek félre egészségügyi költéseik fedezésére, az OTP Egészségpénztár tapasztalatai szerint. Az idei év első öt hónapjában ugyanis 15 százalékkal bővült az új belépők száma, és mintegy 29 százalékkal, 2,25 milliárd forintra bővült a pénztárhoz érkező egyéni befizetések összege a tavalyi év azonos időszakához képest.
Az pénztár célja, hogy tagjai számára partner lehessen az egészséges életmód megvalósításában. Ennek érdekében az utóbbi egy évben nagy hangsúlyt fektettek az egyéni befizetések kényelmesebbé tételére, illetve a kiemelkedő szintű magán-egészségügyi partnerhálózat kiépítésére.
Az előbbi cél megvalósítása érdekében az OTP Egészségpénztár folyamatosan fejleszti a piacon már most is egyedülálló online befizetési portfolióját, melynek eredményességét jól mutatja, hogy egy éven belül nyolcszorosára, 38 millió forintról 316 millió forintra emelkedett az online felületeken, a pénztárhoz érkező befizetések összege az év első öt hónapjában.
Az elmúlt időszak értékelésében ugyanakkor Studniczky Ferenc, az OTP Egészségpénztár ügyvezető igazgatója kiemelte annak fontosságát, hogy a munkáltatói befizetések is stabilizálódtak:
„Az idei év egyik legfontosabb tapasztalata volt számunkra, hogy a lakosság mellett a munkáltatók is felismerték, hogy érdemes egészségtudatos munkaadóként ösztönözzék dolgozóik ilyen jellegű megtakarításait, a tény, hogy az első öt hónapban 1,45 milliárd forintnyi munkáltatói befizetés érkezett pénztárunkhoz jól mutatja ezt a gondolkodásbeli változást”
Ugyanakkor véleménye szerint a fókusz továbbra is a szolgáltatások fejlesztésén és az egyéni befizetések ösztönzésén marad:
„Azt látjuk, hogy egyre többen és egyre fiatalabb korban ismerik fel az egészségügyi öngondoskodás fontosságát. Egy év alatt közel 29 százalékkal emelkedett az egyéni befizetések összege, amit a felhasználási statisztikák alapján elsősorban a magán-egészségügyi felhasználások népszerűsége hajt, az új belépők átlagos életkora pedig 38,5 évre csökkent. Felismerve partneri szerepünket, a következő időszakban kitűzött célunk, hogy magán-egészségügyi partnereinkkel tovább fejlesszük a számukra elérhető kényelmi szolgáltatásokat és bővítsük az online portfoliónkat”

A magánegészségügyi piac kapcsán Leitner György, az Affidea vezérigazgatója kiemelte: a hazai háztartások egészségügyi költései ma már meghaladják az évi 1000 milliárd forintot. Ez az elmúlt időszak évi 4-5%-os bővülésének az eredménye, és a várakozások szerint ez növekedés a következő években is megmarad.
Hozzátette: a legnagyobb hazai magánegészségügyi vállalkozásokat tömörítő érdekvédelmi szervezet, a PRIMUS Egyesület adatai szerint a Magyarországon működő járóbeteg-magánszolgáltatók körülbelül 300 milliárd forintos forgalmat generálnak évente, azaz jelentős részt képviselnek az összes ráfordításból.
„Érzékelhetően és mérhetően nő az igény a minőségi magánegészségügyi szolgáltatások iránt: a Szinapszis tavalyi adatai szerint Magyarországon három emberből kettő már járt privát szolgáltatónál. Az Affidea legfrissebb kutatási eredményeiből ugyanakkor az is kiderül, hogy az elmúlt egy évben a kevésbé tehetős rétegek is növekvő arányban választottak magánszolgáltatót, azaz végképp megdőlt az a tétel, hogy a magánegészségügy a gazdagok privilégiuma.” – mutatott rá Leitner György.
Az Affidea tapasztalatait alátámasztja az OTP Egészségpénztár megbízásából készült friss felmérés is. Ebből kiderült, hogy a magyar lakosság több mint egynegyede az elmúlt három hónapban vett igénybe magánegészségügyi szolgáltatást. Az állami rendszer melletti kiegészítő szolgáltatásokat a megkérdezettek 34,5%-a az időpont-egyeztetéssel és a várakozással összefüggő problémák miatt választotta. Érdekesség, hogy a kutatás szerint a megkérdezettek kétharmadát az zavarja a legjobban, ha valaki soron kívül megy be a rendelőbe.
A magán-egészségügyi szolgáltatások iránti kereslet élénkülését igazolják az OTP Egészségpénztár 250 000 tagjának felhasználási szokásai is. Amíg a gyógyszervásárlásokra valamint a gyógyászati segédeszközökre költött összegek 5 illetve 1,5%-al csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest, addig a magánegészségügyi célokra 18 százalékkal fordítottak többet a pénztártagok ugyanebben az időszakban.

 

webdesign: qualitypress