febr. 29, 2016

A magyar gyógyfürdők vonzzák a cseheket és a szerbeket


A február a turisztikai kiállításokról szólt a régiónkban, hiszen Prágában és Belgrádban is hatalmas expókat szerveztek a turizmus iránt érdeklődők részére.

A Közép-Európára fókuszáló Holiday World és a szerb, valamint a délkeleti régióra összpontosító Belgrade Fair is február 18. és 21. között várta a látogatókat, a kiállításokon pedig a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében több magyar turisztikai szereplő is képviseltethette magát.

Február végén a turizmus legfrissebb trendjei, a szektor szolgáltatóinak kínálata és az új partnerségi kapcsolatok kiépítése állt a fókuszban az iparág nemzetközi kiállításainál. A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében több hazai turisztikai szereplőnek is lehetősége nyílt részt venni mind a Prágában megrendezésre kerülő, a közép-európai piacra fókuszáló Holiday Worldön, mind a Szerbiát és a délkeleti régiót célzó Belgrade Fairen. A több tízezer nemzetközi látogatót vonzó kiállítások visszajelzései alapján kiderült, hogy a csehek és a szerbek is előszeretettel utaznak Magyarországra a hazai gyógyfürdők miatt.

Közép-Európa legjelentősebb turisztikai expójának tekinthető a Holiday World, amely idén 25. alkalommal várta a látogatókat. Az utazási ügynökségeket, turisztikai hivatalokat és egyéb szolgáltatókat felvonultató kiállításon az aktualizált ajánlatok fogalmazódnak meg a cseh piac számára. Ez rendkívül fontos a magyarországi szektor szereplőinek is, hiszen itt mutatják be a 2016-os áraikat, szolgáltatáskínálatukat és akcióikat, amelyekkel szeretnék bevonzani a cseh utazókat. „A Harkányi Gyógy- és Strandfürdő számára kiemelt jelentőségűnek számít a cseh piac – mondja Hegyi Ákos, Harkányfürdő vezérigazgatója. – Egyrészt 2015-ben láttuk, hogy igencsak megerősödött, ráadásul a csehek évtizedek óta látogatják hazánkat csoportos buszos vagy egyéni utazásokon keresztül. Ők továbbra is nagyon kedvelik ezeket a klasszikus buszos kirándulásokat, emellett Csehországban még mindig erősen jellemző, hogy nyáron elküldik az alkalmazottakat üdülni – például az ottani belügyminisztérium utaztatását egy cég irányítja, ez kb. 15 000 dolgozó mozgatását jelenti.” A gyógyhely vezetője elmondta, hogy a tendencia alapján tavaly Harkányfürdő vendégei között kevesebb német és osztrák állampolgár volt, viszont egyre több cseh látogató érkezett: 2015-ben közel 100 000 jegyet értékesítettek számukra.

A szerbiai Belgrade Fair is számos tapasztalattal gazdagította a Magyarországot képviselő turisztikai szereplőket. „Megfigyelhető, hogy a kelet-magyarországi régióban például Szegedet, Gyulát vagy Debrecent előszeretettel látogatják fürdőik miatt a szerbek, ugyanakkor folyamatosan keresnek maguknak új helyszíneket. Nálunk más a gyógyvíz összetétele, ráadásul Belgrádtól csupán 3-4 órányira található Harkány, így potenciális desztinációvá válhatunk – árulja el Hegyi Ákos. A Harkányi Turisztikai Egyesület támogatásával a prágai mellett egyúttal a belgrádi kiállításon is részt vevő Harkányi Gyógy- és Strandfürdő a nagyobb beutaztató cégekkel való tárgyalásra fókuszált, továbbá a fürdő képviselői a belgrádi magyar nagykövettel, Pintér Attilával is egyeztettek a dél-magyarországi gyógyhely szerbiai hírnevének erősítéséről.

webdesign: qualitypress