márc. 25, 2009

"Jófej " – kampány


Budapest, 2009. március 24.
 
A Magyar Sörgyártók Szövetsége 2009-ben is folytatja az elmúlt évek sikeres kezdeményezését, a kreatív JÓFEJ-kampányt. A józan és felelős járművezetésre felszólító kampány egyike azon európai akcióknak, amelyeket Európa sörgyárai indítottak a felelőtlen alkoholfogyasztás káros hatásai elleni küzdelemben.  

A 2005-ben útjára indított JÓFEJ („JÓzan, FElelős Járművezetőâ€?)- kampány az elmúlt években több tízezer – egyedül 2008-ban 40 ezer – fiatal figyelmét hívta fel a kampány nevében rejlő üzenetre: az autóval szórakozni indulók vállalják önmagukért és másokért is a felelősséget, ha pedig alkoholt fogyasztottak, úgy ne üljenek volán mögé.

2009-ben jellegében és eszköztárában is megújul a JÓFEJ: a korábbi önkéntes szondáztatás megszűnik és a kampány színterét egy – a www.jofej.info.hu webcímről elérhető – web 2.0-ás rendszer veszi át. A honlapon létrejövő „JÓFEJâ€?, tehát Józan Felelős Járművezető csoportok a web 2.0-ás rendszerbe regisztrálva a jövőben megoszthatják tapasztalataikat, gondolataikat, bulikat szervezhetnek, különféle versenyeken vehetnek részt, szavazhatnak a hónap bulijáról, megoszthatják egymással fényképeiket és videóikat. A kampány által biztosított eszközök segítségével maguk a JÓFEJ-ek közvetítik majd a felelős alkoholfogyasztással kapcsolatos üzeneteket.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének kampánya remekül példázza azokat a kezdeményezéseket, amelyeket Európa sörgyárai indítottak az egész kontinensen. 2009. március 13-án az Európai Sörgyártók Szövetsége – Európa nemzeti sörgyártó szövetségeinek ernyő szervezete – egy tanulmányt tett közzé, amelyben kiemeli az iparág vezető szerepét a felelőtlen alkoholfogyasztás ellen vívott küzdelemben.
A tanulmány azon vállalások terén tett előrehaladást mutatja be, amelyeket az Európai Sörgyártók Szövetsége vállalt az Európai Unió Alkohol és Egészség Fórumán. Az Alkohol és Egészség Fórumot 2007 júniusában az Európai Bizottság hozta létre, hogy egyesítse az üzleti és a civil szférát, valamint más érdekgazdákat annak érdekében, hogy közösen találjanak megoldást a felelőtlen alkoholfogyasztás által okozott károkra.
Míg az Európai Sörgyártók Szövetségének kötelezettségvállalásai között szerepel ugyan egy európai szintű kezdeményezés (a sör reklámozásával kapcsolatos önszabályozás hatékony megvalósítása), addig a vállalások elsöprő többsége nemzeti szintre irányul. Ágy olyan programokat találunk közöttük, mint a finnországi túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítása; a kiskorúak alkoholfogyasztása elleni küzdelem Belgiumban, Németországban, Lengyelországban és Romániában; az ittas vezetés elleni kampányok Dániában, Lengyelországban és Spanyolországban; valamint a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése Hollandiában, Dániában és Spanyolországban.

 

 

 

webdesign: qualitypress